۰۸ تير ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۲
کد خبر: ۵۰۸۲۴۶

بیش از  ۳ هزار زائر از آذربایجان شرقی به حج تمتع اعزام می شوند

رییس دفتر حج و زیارت آذربایجان شرقی از اعزام سه هزار و ۱۵۰ زائر از آذربایجان شرقی به مناسک حج تمتع امسال خبر داد.
مکه - کعبه - مسلمانان

به گزارش خبرگزاری رسا از تبریز، دوره آموزش تکمیلی عوامل حج سال 1396 در حوزه مسایل پزشکی و امداد و نجات ویژه منطقه شمال غرب کشور امروز در تبریز برگزار شد.

شرکت کنندگان در این دوره آموزشی یک روزه، عوامل حج و مدیران کاروان های استان های آذربایجان شرقی، غربی، اردبیل و زنجان بودند که طی آن با مسایل مربوط به مدیریت بحران و امداد و نجات برای زائران خانه خدا آشنا شده و آموزش های لازم را فرا گرفتند.

رییس دفتر حج و زیارت آذربایجان شرقی در آغاز این همایش، با بیان این که در این دوره آموزشی آخرین اطلاعات و شرایط امدادرسانی به زائران در مواقع بحرانی آموزش داده می شود، گفت: با توجه به تجربیات سال های گذشته لزوم برگزاری چنین همایش هایی بیش از پیش احساس می شود.

امیر روحی ملکی افزود: بر این اساس و با نظر سازمان مرکزی، همایش های مشابه به صورت منطقه ای با هماهنگی هیات پزشکی سازمان حج و زیارت برگزار می شود.

وی از اعزام سه هزار و 150 زائر از آذربایجان شرقی به مناسک حج تمتع امسال خبر داد که در قالب 22 کاروان از 9 مرداد ماه به سرزمین وحی اعازم می شوند.

روحی ملکی ادامه داد: برنامه ریزی برای اعزام کاروان های حج تمتع از حدود سه ماه قبل در استان شروع شده است و طبق برنامه زمان بندی شده، کلیه اقدامات و تمهیدات لازم در حال انجام است./۱۰۲/۹۳۵/ب۱

ارسال نظرات